Klauzula informacyjna

Polityka prywatności, regulamin świadczenia usług i informacje nt. przetwarzania danych osobowych

Polityka prywatności ma zastosowanie dla wszystkich użytkowników strony internetowej www.betaetf.pl. W dalszej części dokumentu nasz serwis internetowy będzie nazywany „serwisem”.

1. Definicje
  • Administrator albo Beta Securities – administratorem danych osobowych i administratorem (a także właścicielem) serwisu jest spółka jest spółka pod firmą Beta Securities Poland spółka akcyjna z siedzibą w Warszawie (adres: Wilcza 14b/20, 00-532 Warszawa), wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000551850, NIP 5252615206, REGON 361283455, o kapitale zakładowym w wysokości 735.614,04 zł.
  • Dane osobowe – informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej (osobie, której dane dotyczą). Możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak: imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość tej osoby.
  • Polityka – dokument pn. Polityka prywatności, który właśnie Państwo czytają.
  • Rozporządzenie – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
  • Użytkownik – każda osoba fizyczna odwiedzająca serwis lub korzystająca z jednej albo kilku usług czy funkcjonalności serwisu opisanych w Polityce.
2. Ochrona danych osobowych – klauzula informacyjna i dodatkowe informacje o przetwarzaniu danych
  1. Administrator przetwarza Dane osobowe lub inne dane w momencie, gdy dostarczone zostają bezpośrednio poprzez Użytkownika – korzystając z funkcjonalności serwisu (np. za pomocą formularza rejestracji lub formularza kontaktowego a także, gdy Użytkownik zgadza się na korzystanie z plików cookies).
  2. Dane Użytkowników przetwarzane są w celu umożliwienia korzystania z serwisu zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  3. Administrator dba o poufność danych. Dane osobowe mogą być przekazywane m.in. dostawcom usług dostarczających Administratorowi rozwiązania techniczne oraz organizacyjne, umożliwiające zarządzanie organizacją (w szczególności dostawcom usług teleinformatycznych, firmom kurierskim i pocztowym), zewnętrznej księgowości, audytorom, agencji marketingowej czy kancelariom prawnym. Dane osobowe mogą być przekazywane poza teren Unii Europejskiej, jednakże każdorazowo Administrator zapewnia, że odbywać się to będzie z uwzględnieniem przepisów prawa i w oparciu o stosowną umowę powierzenia zawierającą standardowe klauzule umowne.
  4. Dane osobowe wszystkich osób korzystających z Serwisu (w tym adres IP lub inne identyfikatory oraz informacje gromadzone za pomocą plików cookies lub podobnych technologii) przetwarzane są przez Administratora:
    • w celu świadczenia usług drogą elektroniczną w zakresie udostępniana Użytkownikom treści – podstawą prawną takiego przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia),
    • w celach analitycznych i statystycznych – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia), polegający na prowadzeniu analiz a aktywności Użytkowników, a także ich preferencji w celu poprawy stosowanych funkcjonalności i świadczonych usług,
    • w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania jest wówczas prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia), polegający na ochronie jego praw,
    • w celach marketingowych Administratora oraz innych podmiotów, w szczególności związanych z prezentowaniem reklamy behawioralnej, a także w celu kontaktu i przedstawienia szczegółów o szkoleniach, czy informacji rynkowych.
  5. Aktywność Użytkownika w serwisie, w tym jego Dane osobowe, są rejestrowane w logach systemowych (specjalnym programie komputerowym służącym do przechowywania chronologicznego zapisu zawierającego informację o zdarzeniach i działaniach, które dotyczą systemu informatycznego). Zebrane w logach informacje przetwarzane są przede wszystkim w celach związanych ze świadczeniem usług. Administrator przetwarza je również w celach technicznych, administracyjnych, na potrzeby zapewnienia bezpieczeństwa systemu informatycznego oraz zarządzania tym systemem, a także w celach analitycznych i statystycznych – w tym zakresie podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia).
  6. W przypadku uzyskania dodatkowej zgody Użytkownika jego dane mogą zostać także udostępnione innym podmiotom do ich własnych celów, w tym celów marketingowych.
  7. Podanie danych jest dobrowolne, lecz może być konieczne do skorzystania z niektórych usług Administratora (np. dostęp do określonych treści może wymagać rejestracji w serwisie, aby otrzymać newsletter trzeba podać adres e-mail lub żeby zapisać się na szkolenie należy podać dane uczestnika, adres poczty elektronicznej). Korzystanie z serwisu jest bezpłatne.
  8. Kontakt z Administratorem możliwy jest sposobem tradycyjnym (poprzez wysłanie listu na adres siedziby wskazany w definicjach) lub poprzez pocztę elektroniczną (e-mail: kontakt@betaetf.pl).
  9. Okres przetwarzania danych przez Administratora zależy od rodzaju świadczonej usługi i celu przetwarzania. Co do zasady dane przetwarzane są przez czas świadczenia usługi lub realizowania zamówienia, do czasu wycofania wyrażonej zgody lub zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych w przypadkach, gdy podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora. Okres ten może zostać wydłużony w przypadku, gdy Administrator będzie potrzebował tych Danych do celów związanych z obroną lub dochodzeniem roszczeń.
  10. Administrator zapewnia Użytkownikowi prawo dostępu do danych, ich sprostowania, żądania ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania a także złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawa do przenoszenia danych do innego administratora danych. Administrator informuje również o przysługującym Uczestnikowi prawie do wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych.
3. Korzystanie z serwisu
  1. Aby skorzystać z serwisu Użytkownik musi posiadać urządzenie (np. komputer albo telefon), dostęp do sieci Internet i zainstalowane oprogramowanie pozwalające na przeglądanie stron internetowych. Administrator nie gwarantuje dostępności serwisu na wszystkich przeglądarkach internetowych, lecz stara się, aby serwis był kompatybilny z najpopularniejszymi aplikacjami.
  2. Treść prezentowana w serwisie jest własnością Administratora lub podmiotów współpracujących z Administratorem.
  3. Polityka prywatności dotyczy tylko serwisu i nie obejmuje stron osób trzecich, do których odnośniki mogą znajdować się w serwisie.
  4. Użytkownik zobowiązuje się nie wprowadzać do serwisu (np. w formularzach, komentarzach) w jakikolwiek sposób treści o charakterze bezprawnym.
4. Ciasteczka, czyli cookies
  1. Poprzez pliki „cookies” należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności krótkie pliki tekstowe, przechowywane przez przeglądarkę internetową lub bezpośrednio w urządzeniach końcowych użytkowników przeznaczonych do korzystania ze stron internetowych. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych preferencji. „Cookies” zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  2. Każdorazowo Użytkownik może zablokować lub po prostu ograniczyć działanie cookies w serwisie. Należy tego dokonać poprzez zmianę ustawień przeglądarki. Koniecznym do wyświetlenia zawartości treści serwisu są wszystkie cookies w ramach pierwszej kategorii.
  3. Serwis stosuje dwa rodzaje plików „cookies” – „sesyjne” oraz „stałe”. Pierwsze z nich są plikami tymczasowymi, które pozostają na urządzeniu użytkownika, aż do wylogowania ze strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki pozostają na urządzeniu użytkownika przez czas określony w parametrach plików „cookies” albo do momentu ich ręcznego usunięcia przez użytkownika. Użytkownik, który nie wyraża zgody na wykorzystywanie plików cookies (zastosuje blokadę plików cookies) powinien wybrać odpowiednie ustawienia w używanej przez siebie przeglądarce stron www. Proces wyrażania zgody na wykorzystywanie plików cookies różni się w zależności od używanej przez użytkownika przeglądarki.
  4. Użytkownikowi przysługuje prawo decydowania w zakresie dostępu plików cookies do urządzenia poprzez ich uprzedni wybór w oknie swojej przeglądarki. Mogą Państwo skorzystać z ustawień przeglądarki internetowej, z której Państwo korzystają. Poniżej dla ułatwienia zamieszczamy linki do ustawień głównych przeglądarek internetowych (są to strony producenta oprogramowania, więc nie odpowiadamy za ich treść). Jeśli korzystają Państwo z innej przeglądarki internetowej, mogą Państwo znaleźć jej ustawienia na stronie dewelopera.
  5. Administrator może korzystać z usług podmiotów trzecich w celu analizy danych statystycznych o korzystaniu z serwisu. W takim przypadku podmiotom zewnętrznym nie będą przekazywane dane identyfikujące użytkowników. W reklamach zamieszczanych w serwisie mogą być wykorzystywane cookies podmiotów trzecich, mające na celu umożliwienie analizy skuteczności kampanii reklamowej.
5. Media społecznościowe
  1. Na stronie Serwisu wykorzystywane są wtyczki mediów społecznościowych z sieci Facebook, Twitter, Linkedin, Youtube, aby umożliwić użytkownikowi udostępnianie treści oraz dostęp do kanałów prowadzonych przez Administratora. Wtyczki oznaczone są logiem każdego z wymienionych powyżej portali społecznościowych. Każdy z serwisów posiada swoją politykę prywatności, z którą zapoznać można się wchodząc na stronę internetową dostawcy. Zawartość wtyczki jest przesyłana bezpośrednio do portalu społecznościowego z przeglądarki i integrowana ze stroną. Te informacje (w tym adres IP) są przesyłane bezpośrednio z przeglądarki Użytkownika na serwer danego serwisu społecznościowego, gdzie są one przetwarzane zgodnie z zasadami danego portalu.
  2. Cel i zakres gromadzenia danych oraz informacje o dalszym ich przetwarzaniu i wykorzystywaniu przez portale społecznościowe, a także związane z tym prawa oraz opcje ustawień prywatności można znaleźć na każdym z wymienionych portali. Szczegółowe informacje na ten temat można znaleźć pod poniższymi linkami:
6. Działania marketingowe

Administrator przetwarza Dane osobowe Użytkowników w celu realizowania działań marketingowych, które mogą polegać na:

  1. wyświetlaniu Użytkownikowi treści marketingowych, które nie są dostosowane do jego preferencji (reklama kontekstowa),
  2. wyświetlaniu Użytkownikowi treści marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom (reklama behawioralna),
  3. kierowaniu e-mailowych powiadomień o interesujących ofertach lub treściach, które w niektórych przypadkach zawierają informacje handlowe (w przypadku wyrażenia dodatkowych zgód marketingowych, np. przy zapisie na newsletter lub na szkolenie),
  4. prowadzenie innego rodzaju działań związanych z marketingiem bezpośrednim towarów i usług.

Data wprowadzenia lub zmiany Polityki: